بهترین چوب برای مبل از موضوعات مهمی است که در ذهن خریداران و حتی نجاران و سازندگان مبلمان چوبی همیشه دغدغه ای بزرگ بوده است. همانطور که می دانید هر چوب به تناسب ویژگی هایش برای کاربردهای خاصی مناسب تر است. اما امروزه از انواع چوب مبلمان استفاده می شود و تنوع مبل های چوبی نیز بسیار زیاد شده است. بنابراین می توان گفت که تقریبا همه انواع چوب در ساخت مبلمان چوبی مورد استفاده قرار می گیرند. اما مسئله مهم و پرسش اساسی اینجاست که بهترین چوب برای مبلمان کدام است؟ انواع چوب مبلمان چیست؟ بهترین چوب برای انواع مبل مختلف چیست؟ برای پاسخ به این سوالات با ادامه این مطلب از سایت آریا مبل همراه باشید.

بهترین نوع چوب

انتخاب بهترین چوب مبل کار ساده ای نیست. چرا که چوب ها بسیار متنوع بوده و هر کدام ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارند. از طرف دیگر نیز مبلمان چوبی بسیار متنوع هستند و این یعنی هر چوبی برای هر مبلی گزینه مناسبی نیست. اما برخی از انواع چوب برای مبل های خاصی گزینه بهتری نسب به سایرین می باشند؛ به این دلیل که ممکن است در هر نوع مبلی مورد استفاده قرار بگیرند. برای مثال چوب راش یکی از مقاوم ترین و بهترین چوب ها برای مبل محسوب می شود.

بهترین چوب برای مبل کدام است؟

برای انتخاب بهترین چوب برای مبلمان، در ابتدا باید سبک مبلمان و نیازهای خود را مشخص کنید. عواملی مانند مدت زمان استفاده، حکاکی چوب، قیمت تخته چوب و سبک مبلمان، در انتخاب چوب مناسب برای مبل‌دوزی بسیار مهم هستند.

استفاده از چوب مرغوب در قسمت‌های مختلف مبلمان، یکی از عوامل مهم در کیفیت و دوام آن است. چوب راش و گردو، دو نمونه از گران‌ترین و مرغوب‌ترین چوب‌ها برای مبل ‌دوزی هستند.

نوع چوب مبل با توجه به سبک آن متفاوت است

سبک مبلمان از مهمترین فاکتورهایی است که باید در انتخاب چوب مناسب برای ساخت مبلمان در نظر گرفته شود.

برای مثال، استفاده از چوب‌های سنگین و بافت متنوع برای ساخت مبلمان کلاسیک مانند مبل استیل، با مبلمان سبک و ساده‌ای که به سبک مینیمال و راحتی ساخته شده، متفاوت خواهد بود.

بهترین چوب برای مبل راحتی

چوب صنوبر یکی از پرکاربردترین گزینه‌ها برای ساخت کلاف و اجزای داخلی مبل راحتی محسوب می‌شود. از مزیت‌های چوب صنوبر می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. این چوب، به دلیل کارایی زیاد و در دسترس بودن، به طور گسترده برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود. ویژگی‌های صنوبر مانند پایداری، وزن سبک و مقرون به صرفه بودن باعث شده به یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت مبلمان راحتی تبدیل شود.

چوب نراد نیز انتخاب مناسبی برای مبلمان راحتی محسوب می‌شود. این چوب رگه‌های صاف و واضحی دارد. نراد در ساخت و ساز نیز کاربردهای زیادی دارد.

بهترین چوب برای مبلمان سلطنتی

مبل سلطنتی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های مبل در سراسر دنیا و ایران است. چوب مبل سازی استفاده شده در این مبل باید از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد‌.

چوب راش انتخاب بهترین چوب برای ساخت مبل سلطنتی است.

این چوب، سفت و محکم بوده و دارای زیبایی طبیعی، بافت نرم و پوسته‌ای است.چوب ماهونی و چوب سرو نیز یکی از بهترین انواع چوب مبل سازی برای ساخت مبل سلطنتی است. این نوع چوب دارای بافت نرم و پوسته‌ای زیبا است. چوب سدر، نوعی چوب با بافت نرم و خوش‌بو و دارای مقاومت بالایی در برابر فشار است.

چوب مناسب برای مبل استیل

چوب استفاده شده در مبل استیل بستری برای کنده‌کاری، منبت‌کاری و خاتم‌کاری است که سازنده هنرمندانه روی آن حکاکی می‌کند. بنابراین چوب‌های انعطاف‌پذیر از جمله گردو و راش بهترین گزینه برای این سبک هستند.

بهترین چوب برای مبل کلاسیک

مبل کلاسیک یک نوع مبل است که از مبل استیل با تغییراتی بر روی آن تشکیل شده است. گاهی اوقات به آن مبل نیمه استیل هم گفته می شود. این نوع مبل ترکیبی از مبل استیل و مبل راحتی است و در نگاه اول ممکن است با مبل استیل اشتباه گرفته شود.

بهترین چوب برای مبل کلاسیک چوب راش است، با این حال از چوب های دیگر نیز می توان برای ساخت مبل کلاسیک استفاده کرد، از جمله چوب های نراد، گردو، روس، افرا و توسکا که بسیار مقاوم و دارای نقش و نگار زیبا هستند.