زمانی خرید مبل بهتر است که دیگر تعمیر آن نه صرفه اقتصادی داشته باشد و نه صرفه زیبایی شناختی. برای اینکه بدانید در هنگام عوض کردن دکوراسیون داخلی، مبل خود را تعویض کنید یا تعمیر، در ابتدا باید نوع مبل خود را شناخته و در صورت مقرون به صرفه بودن هرکدام از این دو روش، یکی از آنها را انجام دهید.

انواع مبل

مبلمان در بازار به دو گروه مبلمان راحتی(مبل راحتی، مبل چستر و مبل ال) و مبلمان استیل(مبل استیل، مبل کلاسیک و مبل سلطنتی) تقسیم بندی می‌شوند که به شرح زیر هستند:

1. مبل راحتی: همان طور که از نام این مدل مشخص می شود، برای راحتی طراحی شده. مدل راحتی معمولا تمام پارچه است. از چوب بیشتر در نمای پایه‌ها استفاده شده است.

2. مبل چستر: این مدل زیر مجموعه مبل راحتی است. اگر از دوست داران دکوراسیون داخلی مدرن یا کلاسیک هستید این مبل با لمسه دوزی های زیاد و متنوعی که بر روی بدنه خود دارد می تواند نیاز شما را به این سبک از مبلمان برطرف کند.

3. مبل ال: مبل ال جزو مبل های مدرن یا مینیمال است که طراحی آن با ساده ترین پارچه ها انجام می شود، حالت قرار گیری این مبل ها به شکل ال می باشد به همین خاطر بسیار مناسب خانه هایی است که متراژ کمی دارند.

4. مبل استیل: در طراحی مبل استیل از سبک های مبلمان قدیمی و کلاسیک الهام گرفته شده است که قرن ها پیش رایج بوده و هنوز هم مد هستند.

5. مبل کلاسیک: این نوع مبلمان از نظر ظاهری تقریبا شبیه به مبل‌های سلطنتی هستند، با این تفاوت که منبت کاری‌شان در قسمت تاج و دسته و پایه مبل کمتر بوده و برای افرادی که مبلمان سلطنتی را به خاطر شلوغی زیادشان نمی‌پسندند، مناسب هستند.

6. مبل سلطنتی: بدنه مبل سلطنتی بسیار پر کار است و در این نوع مبل از پارچه‌های شلوغ استفاده می‌کنند. همچنین در بسیاری از بخش‌های این مبل، منبت کاری‌های زیادی انجام می‌شود.

تعمیر یا خرید مبلمان

حال که با انواع مبلمان موجود در خانه‌های ایرانی آشنا شدید باید بدانیم که به اصطلاح کدام مبل ارزش تعمیر داشته و کدام مبل را بعد از فرسوده شدن باید با مبلی جدید تعویض کنیم؟

به طور کلی اگر قصد تغییر چینش دکوراسیون داخلی خانه خود را دارید، باید بدانید که در گروه مبلمان راحتی، هزینه‌ی تعمیر مبل کاملاً با هزینه‌ی تعویض آن برابری می‌کند لذا پیشنهاد می‌کنیم اگر در خانه خود مبل راحتی، مبل چستر و یا مبل ال قرار داده‌اید و به نوعی این مبل‌ها فرسوده شده‌اند، بهترین کارممکن خرید مبل از تولیدی بوده زیرا با انجام این کار، شما کلیه‌ی واسطه‌های موجود در این صنعت را که باعث گرانی این محصول شده را دور می‌زنید و خریدی بی واسطه را تجربه می‌کنید.

امّا اگر مبل خانه شما از سری مبلمان استیل بوده باید توجه کنید که قیمت یک ست ۷ نفره مبل استیل در بازار مبل ملایر یا تهران قیمتی در حدود ۵۰ الی ۷۰ میلیون تومان دارد و این در صورتی است که رویه کوبی و تعمیر یک مبل استیل در حدود ۱۰ میلیون تومان برای شما هزینه بر می‌دارد. بنابراین رویه کوبی مبل از خرید مبل استیل به مراتب مقرون به صرفه ‌تر است.

تولیدی مبل آریا

تولیدی آریا سالهاست که با ارئه انواع تولید مبل در خدمت مردم است. شما می توانید با اعتماد کامل به تولید کنندگان حرفه ای آریا، از تولید مبل خود مطمئن باشید. شما می توانید طرح دلخواهتان را به تولید کنندگان یا مشاوران ما نشان داده و دقیقا همان مدل را تحویل بگیرید.