اگر شما هم جزو افرادی هستید که چیدمان و دکوراسیون منزل برایتان بسیار اهمیت دارد، احتمالا حتی برای یک بار هم که شده به ساخت سفارشی مبلمان فکر کرده‌اید. یا حداقل یک بار این اتفاق افتاده است که ذهنتان درگیر این موضوع شود که کاش جزئیات مبلمانی که می‌خرید، دقیقا مطابق با سلیقه شخصیتان باشد.

بسیاری از افراد هم تصور می‌کنند که ساخت سفارشی مبلمان با سلیقه آن‌ها آن‌قدرها هم ساده نیست. بنابراین به خرید مبل‌های آماده بسنده می‌کنند. اما ته ذهنشان همواره به سبک‌های رویایی مبلمان دلخواهشان فکر می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید اطلاعاتی در مورد ساخت سفارشی مبلمان طبق سلیقه خودتان به دست آورید، پیشنهاد می‌کنم در این مطلب از مبلمان آریا همراه ما باشید.

مبل سفارشی چیست؟

خب! همانطور که از اسم آن برمی‌آید مبل سفارشی همان چیزی است که شما در بازار و در میان مبلمان معمولی پیدا نمی‌کنید و تصمیم می‌گیرید طرح و سبک دلخواهتان را به یک برند معتبر سفارش بدهید. شاید مدل انتخابی شما از میان ژورنال‌های خارجی باشد و در بازار ایران پیدا نشود، شاید هم مبلمان رویایی‌تان را فقط در تصورات خود دارید و می‌خواهید آن را به واقعیت تبدیل کنید.                       در هر صورت اول از همه باید بدانید که تولیدگنندگان به دو صورت از شما سفارش می‌گیرند:

1) برخی از برندهای تولید مبل حاضر نیستند به صورت صفر تا صد مبل موردنظر شما را بسازند. شما تنها می‌توانید به این فروشگاه‌ها مراجعه کنید و محصولات آن را ببینید، سپس از میان تولیدات، مبلمانی را که از نظر ظاهر کلی به سلیقه شما نزدیکتر است انتخاب کنید. حال می‌توانید از فرونشده بخواهید تا جزئیاتی مانند نوع پارچه، مدل دوخت، رنگ مبلمان و دیتیل‌های دیگر را مطابق با خواست و پسند شما تغییر بدهد. در این نوع از سفارش مبل، بدنه و پیکره اصلی مبلمان تغییر نمی‌کند و شما فقط می‌توانید جزئیات را تغییر بدهید.

2) دسته‌ای دیگر از تولیدکنندگان آمادگی این را دارند که هر مدل مبلمان با هر نوع متریالی که مدنظر دارید را از صفر تا صد برایتان بسازند و به شما تحویل بدهند. در این مورد باید بیشتر احتیاط کنید! اگر قرار است صفر تا صد کار را به یک تولیدکننده بسپارید باید برندی را انتخاب کنید که از همه نظر قابل اعتماد باشد و از طراحان حرفه‌ای و دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته بهره ببرد. پس باید در انتخاب یک برند معتبر و خوشنام در تولید مبل حسابی تحقیق کنید، به هیچ عنوان عجله نکنید و بی‌گدار به آب نزنید.

مبل راحتی-مدل راشل، پایه خرچنگی

مزایای سفارشی سازی مبلمان (تولیدی)

منحصر به فرد باشید

اکثر ما خواهان منحصر به فرد بودن و خاص بودن هستیم که این منحصربه‌فردی شامل دکوراسیون منزل نیز می‌شود. هرچند که امروزه مبلمان آماده از طرح‌ها و مدل‌هایی با تنوع فوق‌العاده فراوان بهره می‌برند، اما مدل یک مبل سفارشی صرفا مخصوص به خود شماست. مبل‌های سفارشی می‌توانند دقیقا با سایر دکوراسیون منزل شما مطابقت یابند و فضایی رویایی را به ارمغان آورند.

بهینه‌سازی در استفاده از فضا
یکی از بزرگترین تفاوت‌های خانه‌های امروزی با منازل قدیمی در مقدار فضای آن‌هاست. آپارتمان‌ها و منازل امروزی معمولا از فضای بسیار زیادی برخوردار نیستند، پس باید حدالامکان در استفاده از این فضا صرفه‌جویی کرد. مبل‌های سفارشی (برخلاف اکثر مبل‌های آماده) فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، زیرا ابعاد و اندازه‌های آن‌ها را خودتان مشخص خواهید کرد. حتی اگر فضای منزل شما به حد کافی بزرگ است می‌توانید ابعاد سفارشی‌سازی شده خود را بزرگ‌تر انتخاب نمایید، حتی در صورتی که اطاق نشیمن و یا پذیرایی شما مستطیل شکل نبوده و ساختار آن دارای زوایای خاصی است، می‌توانید برای تک به تک نقاط آن مبل‌هایی در ابعاد مناسب را در نظر گرفته و این ابعاد را به تولیدی مورد نظر خود اطلاع دهید تا نهایت استفاده را از فضای اطاق‌های خود داشته باشید و فضاهای مرده حاصل از چیدمان و ابعاد نامناسب مبل‌های خود را به صفر برسانید.

 کیفیتی مطابق با انتظارات شما
اگر قصد دارید تا از مبلمان خود برای سال‌های طولانی استفاده کنید، کیفیت آن حرف اول را خواهد زد. بیشتر مبل‌های آماده ممکن است از کیفیت مناسبی برخوردار نباشند، چرا که با توجه به سایر ویژگی‌های اضافی آن‌ها، افزایش کیفیت مستلزم افزایش هزینه و در نهایت قیمت آن خواهد بود. به لطف وجود مبل‌های سفارشی، شما قادر خواهید بود تا جنس مواد تشکیل دهنده مبلمان خودتان را به نحو احسن انتخاب کنید. 
از طرفی همان‌گونه که قبلا نیز گفته شد ممکن است بسیاری از طرح‌ها و ویژگی‌های مبل‌های آماده جزو اولویت‌های شما نباشند و صرفا به عنوان یک ویژگی اضافی و هزینه‌بر تلقی شوند. در هنگام تهیه یک مبل سفارشی، این ویژگی‌های اضافی و ناکارآمد دیگر وجود نخواهند داشت و هزینه آن‌ها می‌تواند صرف افزایش کیفیت و دوام مبلمان شما گردد.

 برقراری یک رابطه عاطفی با دکوراسیون منزل
معمولا اجناس سفارشی دقیقا همان چیزی هستند که صاحبشان در ذهن خود آن‌ها را ساخته بود و در نتیجه بازتابی از احساسات و عواطف درونی وی هستند.  دکوراسیون و مبلمان سفارشی نیز از این قضیه مستثنی نیستند. هنگامی که شما فضای منزل خود را مطابق با ایده‌آل‌‌های خود سفارشی‌سازی نموده‌اید، زندگی در آن فضا لذتی دوچندان خواهد داشت. چرا که همه‌چیز دقیقا همان‌گونه که انتظارش را می‌کشیدید در پیشگاه شما قرار خواهند گرفت. از این منظر مبل‌های سفارشی مزیت رقابتی فوق‌العاده‌ای نسبت به مبل‌های آماده دارند.

مبل راحتی- مدل فیدل با پارچه گلوبال

جمع بندی پایانی

در این مقاله از مبلمان آریا به سراغ موضوع مبل سفارشی رفتیم و بعد از توضیح در مورد اینکه مبل سفارشی چیست و به چند نحو انجام می شود، چهار دلیل یا مزیت استفاده از تولیدی یا مبل سفارشی را بررسی کردیم. حال زمان معرفی یک برند تولیدکننده خوشنام و معتبر در حوزه مبلمان و دکوراسیون است.

 گروه تولیدی مبل آریا با پذیرفتن سفارش مبلمان و دیگر محصولات چوبی خود با استفاده از بهترین نیروی متخصص و باکیفیت‌ترین مواد اولیه، شما را گام به گام به دکوراسیون دلخواهتان نزدیک خواهند کرد.